Handelsbetingelser ved køb på www.klsupport.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 01.04.2020

Nedenstående handelsbetingelser gælder med mindre andet er aftalt mellem parterne. For erhvervskunder med eget kundelogin gælder fx de individuelt aftalte handelsbetingelser.

Juridisk ansvarlig for webshoppen

www.klsupport.dk ejes og drives af

KL Support ApS (i det følgende også kaldet "sælger")
Rottarpvej 15
6855 Outrup

Tlf.: (+45) 6165 7886
E-mail: mail@klsupport.dk

CVR-nr.: DK41496770

Priser

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms og afgifter. Der tages forbehold for fejlagtige prisangivelser. Endvidere forbeholder sælger sig retten til at ændre priser uden varsel. I tilfælde af prisfejl kontaktes køber pr. mail om den korrekte pris - køber har da mulighed for at fortryde købet.

Betaling

Betalingskort

På www.klsupport.dk er det muligt at betale med følgende betalingskort:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa
  • Visa Electron

Der opkræves ikke kortgebyr ved betaling på www.klsupport.dk.

I henhold til gældende regler hæves beløbet ikke før det bestilte afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det køber har godkendt ved ordreafgivelsen.

Andre betalingsmuligheder

Herudover kan der også betales med:

  • MobilePay
  • ViaBill

ViaBill

Ved køb med ViaBill A/S som kreditgiver kan køber modtage sine varer nu, og betale senere - uden renter og gebyrer.

Køber får automatisk en konto, som han/hun valgfrit kan bruge på flere end 4.500 danske webshops.

Sådan betaler du med ViaBill:

  • Læg varer i kurven og gå til betaling.
  • Vælg ViaBill som betalingsløsning.
  • Første gang du betaler med ViaBill skal du indtaste din e-mail, dit mobilnr., dit CPR-nr. og dine kortoplysninger.
  • ViaBill foretager en hurtig kreditvurdering, og du får svar med det samme. KL Support ApS har ingen indflydelse på denne proces.
  • Du skal være minimum 18 år og have dansk CPR-nr. og dansk folkeregisteradresse.
  • Når KL Support ApS har behandlet din ordre, modtager du en mail med log-ind til Mit ViaBill, hvor du kan se dine ordrer og info om betaling.
  • Du modtager dine varer, så du kan vurdere dem, inden du betaler.
  • Sender du varer retur iht. sælgers betingelser herfor, trækker ViaBill automatisk købsprisen herfor fra det beløb, som du skal indbetale.
  • ViaBill hæver automatisk betalingen for de varer, du besluttede at beholde.

ViaBill finansierer køb op til DKK 2.000 som betales tilbage over 4 måneder. Beløb over DKK 2.000 finansieres i samarbejde med SparXpress.

Det er også muligt at fordele betalingen over flere måneder.

Det skyldige beløb kan alene betales med frigørende virkning til ViaBill, som fremsender en særskilt opkrævning til købers e-mail. Betaling kan ikke ske ved modregning af krav, der udspringer af andre retsforhold.

For fuldstændig information om ViaBills vilkår og betingelser se www.viabill.io/forretningsbetingelser/.

Ved spørgsmål til afdragsordningen, bedes køber rette henvendelse direkte til ViaBill. Dette kan gøres på tlf. 88 826 826 eller support@viabill.com.

Forbehold

Der tages forbehold for prisfejl samt udsolgte og udgåede varer.

Sikkerhed

Kryptering af data

www.klsupport.dk er sikret med et SSL-certifikat. SSL står for "Secure Sockets Layer" og kan kendes på at webshoppens adresse starter med "https:". SSL-certifikatet sørger for, at alle data som sendes til og fra webshoppen er krypteret, så fremmede ikke kan opsnappe denne information og udnytte den til andre formål end tiltænkt.

Betalingsinformationer

Når køber betaler for sin ordre på [webshop-domæne] sker dette via et betalingsvindue fra betalingsudbyderen Bambora. Alle betalingskortoplysninger som indtastes i betalingsvinduet er ekstra godt beskyttet, fordi de ikke engang kan ses af selve webshoppen og fordi betalingssystemet skal leve op til strenge krav til håndtering, opbevaring og transmittering af kortdata, jf. PCI-standarden (www.pcisecuritystandards.org). Køber er derfor bedre sikret mod misbrug ved online handel end ved brug af betalingskort i en almindelig forretning.

Cookies

På www.klsupport.dk anvendes cookies med det formål at optimere webshoppens funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for brugerne.

En cookie er en lille data-fil, der placeres på den besøgendes computers harddisk for at kunne genkende denne. Det er ikke et progam og kan ikke læse eller ødelægge data på computeren.

Det er kun det website der har placeret en cookie på harddisken der kan læse cookiens indhold igen. Cookie kan ikke indeholde vira eller lignende der kan at gøre skade på en computer.

Man kan til enhver tid slette cookies fra sin computer, jf. http://minecookies.org/cookiehandtering.

Log-statistik

KL Support ApS bruger en logstatistik på www.klsupport.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende webshoppen har, hvor de kommer fra og hvor i webshoppen de forlader den igen mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere webshoppen på www.klsupport.dk.

Persondata

For at kunne indgå en aftale med sælger, skal køber oplyse følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Betalingsmetode

Sælger registrerer desuden følgende om køber, såfremt køber indtaster disse oplysninger på www.klsupport.dk:

  • Alternative leveringsadresser og/eller valgt udleveringssted eller tilsvarende

Disse personoplysninger registreres med det formål, at kunne levere varen til køber.

Personoplysningerne registreres hos KL Support ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via www.klsupport.dk sikres, at det altid sker ved afgivelse af købers udtrykkelige samtykke, således at køber er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte hos sælger har adgang til de oplysninger, der registreres om køber.

Den dataansvarlige hos sælger er Kristian Lund.

Sælger opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Sælger transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

De indtastede personoplysninger vil udelukkende blive benyttet internt af KL Support ApS. Oplysninger afgivet til sælger videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand.

Sælger registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos www.klsupport.dk og KL Support ApS har køber altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Køber har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om ham. Disse rettigheder har køber efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til KL Support ApS via e-mail mail@klsupport.dk.

Levering

Vi leverer kun i Danmark, defineret som Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer.

Hvis leveringsadressen er forskellig fra fakturaadressen, kan køber opgive denne ved bestilling.

Bestillinger afsendes med GLS.

Alle forsendelser er forsikrede af sælger.

Fragtomkostninger

Fragtgebyret til dækning af porto og ekspedition er pt. som følger:

  • Ved levering til pakkeshop: DKK 50,00 inkl. moms (DKK 40,00 ekskl. moms)
  • Ved levering med omdeling til valgfri adresse: DKK 70,00 inkl. moms (DKK 56,00 ekskl. moms)
  • Ved levering som erhvervspakke: DKK 50,00 inkl. moms (DKK 40,00 ekskl. moms)

Forgæves levering eller afhentning koster DKK 70,00 inkl. moms (DKK 56,00 ekskl. moms).

Leveringstid

Leveringstiden er normalt mellem 1-2 arbejdsdage. Sælger forbeholder sig dog ret til at levere inden for 5 hverdage fra købers bestilling.

Sælger vil, såfremt man er bekendt med, at der vil indtræde væsentlig forsinkelse, så vidt muligt underrette køber herom. Men sælger kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelsen. Forsinkelser kan fx skyldes forsinkelser hos leverandører eller transportfirmaer samt helligdage, strejke, eventuelt uvejr eller havari.

Er varen udsolgt eller i restordre kontakter sælger køber og oplyser, hvornår det bestilte kan afsendes. Køberen har i dette tilfælde også mulighed for at annullere ordren.

Produktansvar

Oplysninger om tekniske data og specifikationer på www.klsupport.dk er kun vejledende. Det er købers eget ansvar at vurdere varernes egnethed og anvendelighed til købers formål, fx ved også at kontrollere producenternes hjemmesider for at få de nyeste produktdata.

Sælgers ansvar for skade på køber, dennes nærmeste, købers gods, tredjemand eller tredjemands gods m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra sælgers side samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler. Indirekte tab og følgeskader dækkes ikke af sælger.

I tilfælde af at skade påføres tredjepart, skal køber straks underrette sælger og medvirke til sagens opklaring. Sælger har ret til at besigtige skaden.

Fortrydelsesret

BEMÆRK: Nedenstående fortrydelsret gælder kun for privatkunder. Der er ikke fortrydelsesret ved erhvervskøb.

Køber har 14 dage fra modtagelse til at meddele KL Support ApS at han/hun fortryder købet af sin vare.

Herefter har køber 14 dage til at sende varen retur.

Køber skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Køber har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget, dvs. den må ikke være taget i egentlig brug.

Emballagen må ikke være brudt ved varer, hvor den originale emballage udgør en væsentlig del af varens nyværdi.

Specielt hjemtagne varer/ordrer og eller antal kan ikke fortrydes. Dette gælder også for varer, som er fremstillet efter købers/forbrugerens specifikationer eller som har fået et tydeligt personligt præg.

Reklamation

Ved fejl, mangler eller eventuelle udeblevne leverancer bedes køber rette henvendelse til:

KL Support ApS
Rottarpvej 15
6855 Outrup
Tlf.: (+45) 6165 7886
E-mail: mail@klsupport.dk

Alternativt kan køber benytte følgende formular: https://www.klsupport.dk/reklamation

Erhvervskunder

Køber skal fremsætte sin reklamation over mangler, der er eller burde være konstateret ved modtagelse, senest 8 dage efter varemodtagelsen og inden leverancen tages i brug eller bearbejdes.

Privatkunder

Hos KL Support ApS har køber 24 måneders reklamationsret på alle varer. Dette gælder medmindre, der står noget andet på varen i produktkataloget.

Reklamationsretten betyder, at køber kan klage over fejl og mangler ved varen, der viser sig op til 24 måneder efter, at køber modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret brug. Det er endvidere en forudsætning, at fejlen eller manglen var til stede, da køber modtog varen første gang.

Køber skal reklamere inden for rimelig tid efter, han/hun har konstateret fejlen eller manglen. Reklamerer køber inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.

Returvarer

BEMÆRK: Erhvervskunder kan kun returnere varer ved fejl og mangler samt efter forudgående aftale.

Køber kan returnere varer til følgende adresse:

KL Support ApS
Rottarpvej 15
6855 Outrup

Køber afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. KL Support ApS modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Køber skal huske at få en kvittering for afsendelse som dokumentation i de tilfælde, hvor sælger skal tilbagebetale fragtomkostningerne.

Når køber returnerer varen, bedes han/hun vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller faktura, en detaljeret beskrivelse af problemet samt eventuel mailkorrespondance.

Køber skal også huske at oplyse registreringsnummer og kontonummer for sin bankkonto, hvortil refusion kan foregå.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.

Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og sælger har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for købers bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Klagemuligheder

Hvis det ikke lykkes at finde en løsning i forbindelse med en reklamation, kan privatkunder indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt, jf. https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Klagemuligheder/Klagemuligheder-for-forbrugere.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis køber er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal køber angive sælgers e-mail adresse mail@klsupport.dk.